Cand vrei ceva neaparat: organizeaza-te!

Bineinteles ca iar nu am mai scris de-o vesnicie! Iaca, ma iau cu treaba si imi dau seama ca hobby-ul meu preferat a cam ramas pe dinafara. Ideea e ca ma culc cu liste in cap si ma trezesc cu ele. Exista in viata unele momente cand suntem coplesiti de treburi si atunci parem sa ne pierdem in tot felul de maruntisuri pe care le exacerbam si ridicam la rang de treburi importante.

Nu de mult stateam la taclale cu o prietena si-I povesteam eu aferata cat de ocupata sunt si cum am mintea plina de “liste” si nu mai am timp (sau mai bine zis energie) ca sa ma ocup si de ceea ce-mi place.

f1

 

Ea mi-a pus o intrebare simpla si de bun-simt, de altfel:

Ce este cel mai important pentru tine in acest moment?

Intrebarea mi-a sunat tare si raspicat in urechi, facandu-ma sa realizez spontan ca stiu foarte bine ce este prioritar pentru mine si mai stiu si ce este important insa nu atat de urgent sau ce imi doresc pentru viitorul apropiat.

In acelasi timp mi se invarteau intr-o invalmaseala ametitoare tot felul de ganduri: ca tre sa fac ceva mancare pentru seara respectiva, ca am de dus haine la curatat, ca tre sa corectez un CV pana in weekend, ca i-am promis unei prietene ca-I duc un sacou (mai facem si promisiuni); apoi lista de serviciu, o lista prestigioasa, nu glumesc!

f2

….si am avut o revelatie: ca nu mi-am folosit matricea in viata personala, numai la birou. M-am asezat la masa de scris, cu rabdare si sinceritate si am asternut pe hartie, in cele patru cadrane, tot ceea ce aveam in minte ca trebuie si vreau sa fac acum si in viitorul apropiat. Si iata cum totul a devenit mai clar si mai organizat, ba mi-am dat seama ca lucrez mai eficient si chiar am ceva timp.

As vrea sa va impartasesc si voua aceasta matrice de gestionare a timpului:

The Priority Matrix helps you categorise tasks depending on their urgency and importance.

si sa va spun cum sa o folositi:

Pasul I: faceti o lista lunga, cu tot ce va vine in minte

Pasul II: incepeti sa impartiti lista, distribuind taskurile in cele 4 cadrane

Pasul III: lista nu trebuie finalizata intr-o zi

Pasul IV: descoperiti in acest fel ce poate fi foarte important si ce poate fi lasat deoparte

Si va spun un secret: rezolvati una cate una problemele! Numai asa treceti mai departe. Altfel va veti bloca in cine stie ce maruntis si acolo ramaneti.

Stiu ca suna multinationalist toata polologhia mea, insa nu uitati ca nimic nu se face fara un pic de efort si organizare nemteasca.

f7

Pot sa va spun ca la mine functioneaza foarte bine lista scrisa, ca Verba volant, scripta manent!

La birou utilizez aceasta to do list cu succes, insa nu am folosit-o si in viata personala. Acum, ca sunt cu atatea pe cap, imi dau seama mai bine ca oricand ca am nevoie de ea si acasa.

Si uite asa reusesc sa fiu eficienta!

f8

Sper sa va fie de folos aceasta postare, iar pentru cele/cei dintre voi care va simtiti cateodata coplesiti de treaba, incercati acest experiment – sa-i spunem asa!

Daca voi ati gasit alte metode de organizare a timpului m-as bucura sa le impartasiti cu mine si cei care citesc acest blog!

Bis bald,

Euere Gabriela

sursa foto: vogue.de

Cu exceptia fotografiei de time management matrix, restul fotografiilor nu au legatura cu aceasta postare, insa as dori sa inserez in fiecare postare o pata de culoare, iar aceasta culoare este data de hobby-ul meu.

Fotografiile sunt din colectiile toamna/iarna 2017 – 2018

 

Leave a comment

Be the first one to comment

 

Leave a reply

Your email address will not be published.

11 − three =