Reclama, sufletul comertului

lidl

Text scris la sfarsitul lunii august 2016

Cand eram mica auzeam adesea in casa folosindu-se sintagma “reclama, sufletul comertului”, in special pentru produsele care nu se ridicau la inaltimea standardului asteptat. In acea vreme, anii 80, nu existau pretentii cu privire la diverse lucruri, pentru ca orizontul de asteptare al majoritatii era limitat. Singurii care beneficiau de putin rasfat erau cei care mai prindeau cate o excursie in URSS, Bulgaria, Iugoslavia sau Cehia. Daca ma gandesc la sapunul Fa, Haribo, ciocolata Little Sport etc…hmm, era deja lux.

Dupa scurta introducere si introspectie in anii copilariei va spun ca sunt in concediu la mare si ieri seara, butonand televizorul am dat peste o reclama stupida. In cele ce urmeaza voi explica de ce o cataloghez drept stupida.E vorba de o reclama Lidl pentru produsele cosmetice Cien. Pentru cei care nu stiu, Cien este marca proprie Lidl si ofera o gama variata de ingrijire corporala si faciala, cu preturi accesibile, in special pentru oamenii cu venituri modeste si nu numai – hai sa nu fiu snoaba. Dar vai, Oana Cuzino este cea care face reclama acestei crème. Sa fim seriosi  – Oana Cuzino – care pun pariu ca foloseste numa’ chaneluri, ne vinde gogosi cum ca ea foloseste crema Cien, de-I arata asa bine fata. Haide Frau Cuzino, nu fi ipocrita, zic! Aceeasi impresie o am despre ceilalti doi protagonisti, care fac reclama la produsele Lidl: Chef Florin Dumitrescu si Andrei Aradits.

Aici vreau sa aduc in discutie 2 puncte (sunteti invitati sa le completati):

  1. Apreciez artistii care-si asociaza imaginea doar cu anumite branduri care ii reprezinta. Asta mi se pare ok si de bun simt! Imi place firma asta, o promovez si gata. Daca primesc bani buni pentru asta, cu atat mai bine! Indiferent de brandul promovat, daca eu cred ca este fain, e ok. Daca nu, aveti putina demnitate madamelor si faceti o triere, chiar daca primiti banuti frumosi. Pana la urma este vorba de imaginea voastra. Chiar nu va pasa. Pun pariu ca daca va intervieveaza Elle sau Beau Monde in legatura cu produsele de beauty folosite, nu mai stiti cum sa etalati multitudinea de branduri cosmetice si dermato cosmetice scumpe, de nici nu te poti apropia de unele si vii pe TV tu, la valoarea ta, sa fii “ambasadoarea” Cien.
  2. Nu pot sa cred ca multinationalele nu s-au trezit inca si angajeaza sau tin pe functii de marketing si PR oameni lipsiti total de viziune. Hallo, tara asta are o gramada de tineri inteligenti si inventivi, gata sa dea o mana de ajutor daca nu va descurcati. HR_istilor puneti mana si cautati-i. Ar fi un win win de succes. Asta referitor la oamenii de marketing, angajati de multinationale care, din punctual meu de vedere, sunt lipsiti de creativitate. Se rezuma la faptul ca primesc niste coordonate de la firmele-mama si nu adapteaza aceste lucruri la realitatea locala.

 

Aceasta reclama la crema Cien este doar un exemplu. Daca urmariti reclamele de la TV, chiar si intamplator, puteti remarca cu usurinta cate persoane mediatizate isi asociaza imaginea cu produse sau branduri care nu ii reprezinta.

Pe de alta parte sunt si oamenii de bun simt care au curajul sa trieze. Cred ca este vorba despre acest lucru: curaj si a fi sincer cu tine insati/insuti.

Nu sunt o cunoscatoare in acest domeniu, nu ma erijez in mari dezbateri, vreau doar sa scriu despre ceva care m-a intrigat. Cateodata este ok sa asculti parerea cuiva din afara – fara background, de obicei este obiectiva.

Ma gandeam chiar la o solutie: nu era mai bine sa aleaga o persoana recrutata de pe strada, cu ten ingrijit, care sa faca reclama la Cien. Cred ca ar fi fost credibil. Conditionalul asta optativ la trecut ma omoara.

Acum ca mi-am varsat naduful va rog sa reflectati si sa ajustati sau completati, in functie de perspective!

Liebe Gruesse, Gabi

Leave a comment

Be the first one to comment

 

Leave a reply

Your email address will not be published.

18 − eleven =